سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تمامی دنیا

اینترنت و وبلاگ نویسی در ایران...!

روزنامه نگاری الکترونی از جمله مباحثی است که تقریبا همزمان با آغاز فعالیت جهانی شبکه اینترنت در سال ???? در جوامع گسترش یافت. به عقیده بسیاری کارشناسان،پخش همزمان صدا و تصویر و دسترسی آسان وسریع به اخبار که ارمغان این شیوه از روزنامه نگاری است، سبب نوعی ”رسانه کشی” خواهد شد.                          ... کلید کن بقیه مطلب رو بخونی ...

شهر کوچک، وب سایت بزرگ

این مطالعه وب سایت رسمی بیست شهر را مورد تحلیل قرارمی دهد که نمایش دهنده ی اماکن غیر مجازی آنهاست. این تحلیل در برابر زمینه ی افزایش رقابت بین شهرها که تحت تاثیرجهانی شدن اقتصادی هستند، تنظیم شده است. این مقاله مشخصه های حتمی وب سایت ها را که عبارتنداز: اندازه، حضور و یا فقدان بعضی بخشها، به بعضی ویژگی های قابل اندازه گیری شهرها که وب سایت را می سازد مانند: اندازه، کارکرد های جهانی کنترل و میزان ثروت، به هم مرتبط می کند.                    ....این مطلب ادامه دارد کلید کن برای ادامه مطلب...

اینترنت بیسیم

    نظر
یک ابزار مخابراتی جدید که میتواند در حواشی کانالهای رادیویی در حال مصرف، خدمات اینترنتی باند پهن ارائه کند در خدمت دستگاههای همراه قرار میگیرد.

به گزارش بخش خبر شبکه فن آوری اطلاعات ایران ، از ComeToNet، ایکسمکس (xMax) که آخرین نوآوری در دنیای مخابرات باند پهن است یک سیستم رادیویی بسیار ساکت محسوب میشود که از کانالهای رادیویی که بوسیله سیگنالهای پیچر نویزی یا تلویزیون اشغال شده است، بهره میبرد.
جو بابیر مخترع این سیستم میگوید که آنچه در این سیستم منحصر بفرد میباشد آنست که میتواند سیگنالهایی بسیار ضعیف از خود ساطع کند که برای دریافت توسط آنتنهای معمولی قابل مصرف نیستند، اما میتوان آنها را با آنتنهایی مخصوص که میدانند به کجا گوش فرادهند، شنید. بدین ترتیب مصرفی دوگانه از طیف رادیویی بدست میآید.
این سیستم میتواند برای مناطق شهری که اپراتورهای مخابراتی به هم نزدیک هستند مصرف شود به نحویکه توسط شبکه های تلفنی موبایل پوشش داده میشود.
گفته میشود که با این سیستم جدید بهبودی معادل 400 تا 500 درصد در range ایجاد میشود. بحث برسر تولید چیپهای مخصوص این تکنولوژی در حال انجام است.
این سیستم جدید میتواند رقیبی برای سیستمهای WiMax و Flash OFDM محسوب شود.

 


شکست یک تجربه

    نظر

اینکه دیالوگ تنها ابزار فیلمنامه برای پیشبرد داستان، برای شخصیت پردازی، برای گره گشایی و برای رفع هر نیاز دیگری باشد، می تواند عمده ترین ضعف آن فیلمنامه به حساب بیاید. اما ساختاری که فیلمنامه نویسان برای “چه کسی امیر را کشت؟” برگزیده اند، دیالوگ را به محوری ترین عنصر فیلمنامه تبدیل می کند. به نظر می رسد تلاش بسیاری صورت گرفته تا شخصیت ها متفاوت حرف بزنند و نوع حرف زدنشان معرف طبقه اجتماعی، نگاه ایدئولوژیک و نوع برخورد انتخابی شان با مسائل پیرامونی باشد. اطرافیان امیر یعنی آدم های “چه کسی امیر را کشت؟” آگاهانه از قشرهای متفاوت مطالعه گزینش شده اند تا شاید نماینده طبقه خود باشند. بناست ما از لابه لای گفتگوهای آنها با یک شخصیت فرضی- که همان دوربین یا همان مخاطب- است نه فقط امیر را بلکه اطرافیانش را نیز بشناسیم. گویا دغدغه نویسندگان فیلمنامه نمایش مجموعه ای از آدمها بوده که امیر تنها عنصر ارتباطی آنهاست.                                ادامه مطلب...

خلقت زن در چه بود ؟

    نظر
در قرآن آمده است که انسان از خاک آفریده شده است و بازگشت همه به سوی خاک است و مبعوث شدن همه در قیامت از خاک است.
    “منها خلقناکم و فیها نعیدکم و منها نخرجکم تاره اخری”(1)
    از خاک آفریدیم شما را و بر می گردانیم به آن و خارج می کنیم بار دیگر
    قرآن خلقت انسان را به 7 قسمت تقسیم می کند:                                                ادامه مطلب...

تلفن ثابت و پیامک فرستادن!

تعرفه هر پیامک تلفن ثابت به موبایل معادل 4/89ریال یعنی حدودا سه برابر ارزان‌تر از هر پیامک همراه اول است

شرکت مخابرات استان تهران با شش میلیون و 100‌هزار مشترک جزو پرمشترک‌ترین شرکت‌های استانی در کشور است. از روز گذشته این شرکت برای اولین بار در کشور سرویس پیامک تلفن ثابت را راه‌اندازی کرده که این طرح فعلا قرار است تنها در استان تهران ارائه شود.

با توجه به استقبال کاربران تلفن همراه از سرویس پیامک و درآمدزایی این سرویس برای اپراتورها از یک سو و تعرفه پایینی که برای پیامک تلفن ثابت درنظر گرفته شده است پیش‌بینی می‌شود که دیر یا زود بازار درآمدی این سرویس دستخوش تغییرات گسترده‌ای شود.

                                                                               ادامه مطلب...

تنظیمات سرویس GPRS در گوشی های TV Mobile (گوشیهای چینی)

    نظر

این روز ها گوشی های موبایل تلویزیون دار چینی به وفور در بازار یافت می شود و عده ی زیادی نیز این مدل گوشی ها را خریداری کرده اند. این گوشی ها با مارک های مختلفی نظیر TV Phone ، TV Mobile ، NEC و… وجود دارند. اگر شما نیز از سیم کارت های ایرانسل استفاده می کنید و دوست دارید که قابلیت GPRS (اینترنت روی تلفن همراه) را داشته باشید ، حتما متوجه عدم شناخت این قبیل گوشی ها با کد فعال سازی اتوماتیک شده اید.                                          ادامه مطلب...